Co by znamenal nákup Ubisoftu společností Vivendi pro hráče?

Poslední dny patří k jedné z nejzajímavějších novinek na herním poli údajný plán francouzského mediálního gigantu (známého jako „Vivendi“), pořídit si majoritní podíl akcií u jiného (nyní však již herního) velikána Ubisoft.

Jak to tak bývá u „ackiovek“ tradicí, toto by znamenalo, že o budoucnosti Ubisoftu (a potažmo i jím vydávaných hrách) by nadále rozhodovalo Vivendi. Když to viděl Ubisoft, rozhodl se koupit vlastní akcie, aby měl rozhodovací majoritu, což problém vyřešilo – tedy prozatím…

ubisoft-logo

Vypadá to, že se vlastně nic nestalo, řekl by jeden, pár akcií, papírů a nic se nezměnilo. Jedno to však prokázalo jistě – Vivendi má zájem o Ubisoft a ten možná přetrvá i nadále. Takže položme si otázku, co by to celé vlastně znamenalo pro běžného hráče, kdyby před sídlem Ubisoftu byla někdy posléze zapíchnutá vlaječka Vivendi?

Lidé mají tendenci, stejně jako korporátní zákazníci, vydělávat peníze tou nejspolehlivější a nejsnazší cestou. A hry jako jsou série Madden, Fifa, Call of Duty atd. jsou vše série se zaručeným zájmem lidí (sem tam se objeví nějaká ta výjimka, ale většinou to platí). Jednalo by se o velmi spolehlivě vložené investice a vydělané finance.

cod-ghosts

Jaké asi by podobná firma po Ubisoftu chtěla produkovat hry? Logicky ty s nejjistějším návratem svých financí (v případě Ubisoftu by pak šlo zjevně o věci typu Assassin’s Creed a věci ze série Toma Clancyho). Určitě to tedy nevypadá, že by pod Vivendi v Ubisoftu nějak extra rozkvétal rozvoj „undergroundové“ scény – tj. her jako Valiant Hearts, Chile of Light a Beyond Good and Evil. To jsou vše skvělé hry, ale trh je trh a peníze jsou peníze.

Dosavadní nezávislost Ubisoftu jim prozatím zachránila krk, ale kdoví, další měsíce již všechno může být jinak a my všichni se třeba jednoho dne budeme jen marně těšit na další díl ze série Beyond Good and Evil po zbytek našich nenaplněných životů…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*