FPS hry z lidí přece jen nedělají lepší střelce

Jestli mají hráči nějaké informace o sobě opravdu rádi, pak jde o ty potvrzující, že určitý typ her v lidech zkvalitňuje to a ono. Donedávna se například věřilo, že střelba virtuální = lepší střelba reálná.

Za oné konstelace, že máte 13-50 let, hrajete denně nějakou FPS kvůli zvyšování svých dovedností i „tam venku“, asi vás dnes moc nepotěšíme… Jeden z redaktorů Communications Research se totiž právě postaral o stažení práce nazvané: „”Boom, Headshot!?”: Effect of Video Game Play and Controller Type on Firing Aim and Accuracy’ by Jodi L. Whitaker and Brad J. Bushman“ a to poté, co objevil jisté nevyváženosti a odchylky.

Tímto je tedy toto téma jednou provždy rozetnuto jako nevalidní. To je zkrátka jedna z věcí na internetu – ať už děláte cokoliv, vždycky se najde někdo, kdo zkusí obstarat tytéž výsledky, popřípadě z principu vás vyvrátit.

V původní verzi bylo, stručně řečeno, zhruba toto: „Tento experiment demonstruje, jak interaktivní média, jako jsou hry, zlepšují přesnost při střílení s reálnou zbraní, speciálně na hlavu.“

Podotýkáme, že zde opravdu nešlo o to, že by se řešila zvyšující se agresivita po hrách, ale čistě jen rychlost a přesnost míření. Dokument publikovaný v dubnu 2012 tvrdící pozitivní výsledek byl prozkoumán na dalších dvou univerzitách a nakonec byly zjištěny inkonzistence. Výsledky nešlo zkrátka zreplikovat. A tím méně pak byly jakkoliv trvající…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář