
Ne každý si to dnes uvědomuje, ale herní konzole často nejedou na takové hardwarové specifikaci, jako by se zdálo. Když řekne PC hráč, že má k dispozici čtyři jádra pro hry, tak jsou k dispozici, ovšem na konzolích to ani náhodou neplatí!
Jde o to, že zrovna v případě Nintendo Switch mohou hry využít 3 ze 4 jader a 3 GB ze 4 GB RAM. Tímto zůstává celá jedna čtvrtina prostředků (1 jádro + 1 GB RAM) pro vlastní OS. Potvrdili to i nezávislí vývojáři po Nintendo, takže fáma to není.
Mimochodem, Wii U mělo 2 GB DDR3 RAM a půlku si rezervoval OS, tedy stejný objem jako používá a nárokuje si Switch OS. Ale máslo na hlavě nemá jen Nintendo – Xbox One má 8 GB RAM a zde si OS ukusuje 3 GB z RAM. PS4 trvá na 2 GB pro OS.
Jak Xbox One, tak i PS4 pro OS potřebují prý 2 jádra (update minulý rok zpřístupnil sedmé jádro na PS4, ale jen za velmi specifických podmínek).
Takže abychom to shrnuli:
- Switch: 4 GB RAM – 3 GB pro hry
- Xbox One: 8 GB RAM – 5 GB pro hry
- PS4: 8 GB RAM – 6 GB pro hry
U PC je zkrátka OS flexibilnější a dokáže dynamicky hrám přidělit kolik RAM potřebují, popřípadě to odswapuje někam na pomalý disk. Tak či onak, na herním PC je dnes 16-32 GB poměrně běžných – kdo chtěl levnou RAM, již nakoupil před šíleným zdražováním od léta…
Přidejte odpověď
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.