Na Nintendo Switch leží čtvrtina „železa“ ladem

Ne každý si to dnes uvědomuje, ale herní konzole často nejedou na takové hardwarové specifikaci, jako by se zdálo. Když řekne PC hráč, že má k dispozici čtyři jádra pro hry, tak jsou k dispozici, ovšem na konzolích to ani náhodou neplatí!

Jde o to, že zrovna v případě Nintendo Switch mohou hry využít 3 ze 4 jader a 3 GB ze 4 GB RAM. Tímto zůstává celá jedna čtvrtina prostředků (1 jádro + 1 GB RAM) pro vlastní OS. Potvrdili to i nezávislí vývojáři po Nintendo, takže fáma to není.

Mimochodem, Wii U mělo 2 GB DDR3 RAM a půlku si rezervoval OS, tedy stejný objem jako používá a nárokuje si Switch OS. Ale máslo na hlavě nemá jen Nintendo – Xbox One má 8 GB RAM a zde si OS ukusuje 3 GB z RAM. PS4 trvá na 2 GB pro OS.

Jak Xbox One, tak i PS4 pro OS potřebují prý 2 jádra (update minulý rok zpřístupnil sedmé jádro na PS4, ale jen za velmi specifických podmínek).

Takže abychom to shrnuli:

  • Switch: 4 GB RAM – 3 GB pro hry
  • Xbox One: 8 GB RAM – 5 GB pro hry
  • PS4: 8 GB RAM – 6 GB pro hry

U PC je zkrátka OS flexibilnější a dokáže dynamicky hrám přidělit kolik RAM potřebují, popřípadě to odswapuje někam na pomalý disk. Tak či onak, na herním PC je dnes 16-32 GB poměrně běžných – kdo chtěl levnou RAM, již nakoupil před šíleným zdražováním od léta…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář