Sony a Bethesda se nedohodly na herních modech

Zdá se, že to někdo ze Sony pořádně zbabral a dostane za to do problémů sebe i Playstation 4. Jinak si snad ani nelze vysvětlit poslední události na této frontě, jde o to, že se mezi těmito firmami jednalo na téma, zda budou moci hry Bethesdy jako třeba Skyrim anebo Fallout 4 používat mody. Jestli celá záležitost ovlivní prodeje PS4, to se teprve uvidí, přece jen, jsme zrovna v mezigeneračním osvěžování modelů…

fallout-4

Zakázat v dnešní době mody pro Fallout 4 i Skyrim, to pro Sony znamená jediné – zrovna si naštvalo nemalou část komunity. A celé by to mohlo mít nevídané důsledky, nakonec, nejde tu „jenom“ o tuto dvojici úžasných her, ale i o princip a přístup Sony k dalším podobným titulům. Přemýšlivý hráči zkrátka po dnešku mohou vidět různé věci jinak.

Vypadá to, že se od časů Playstationu 3 zase až tak moc vlastně nezměnilo. Snaha Sony ovládat svůj hardware a software zde došla tak daleko, že to odnáší hráči samotní. A kdyby navíc nešlo o podobné tituly pro mody jak stvořené, tak ani necekneme, ale zrovna podobné náležitosti? Je to skoro až někde na pokraji výsměchu hráčům: „Hru si sice koupit můžete, ale ne, nemůžete si ji rozšířit!“

Microsoft, zdá se, svoji hru o zákazníky rozjel trochu lépe a zcela jinak – nejenom, že u sebe mody vítá, ale přidává i další platformu pro uživateli generovaný obsah. Ano, máme na mysli pochopitelně Universal Windows Platform (UWP), jenž nechá hráče nainstalovat i věci, které se jinak vyskytují toliko na PC. Na této frontě se tedy XBoxu One a Microsoftu rozhodně podařilo skórovat.

Budoucnost „modování“ na PS4 je v této chvíli ve hvězdách, ale na základě posledních událostí jsme jednoznačně pesimisté a patrně stejně nemá cenu zde čekat, až se věci změní (pokud vůbec)…

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář